Skupovi: Suvremeni film i njegove teorije: od narativnosti događaja do vizualizacije života
Goran Sunajko
Može li fenomenologija filma biti husserlijanska?
Izlaganje se temelji na analizi i propitivanju fenomenologije filma (Merleau-Ponty, Ingarden, Sesonske i dr.) koja tvrdi da polazi od Husserlova pojma slike kao fenomena. Iako fenomenološka teorija pokretne slike, odnosno filma polazi od nekih Husserlovih pojmova (životni svijet, realnost, reelnost, predstava), ona ipak zaobilazi temeljni Husserlov napor oko eidetske fenomenologije, odnosno odbacivanja fenomena kao pojave (Kant), a utemeljenja fenomena kao ideje, pri čemu je svaki oblik doživljajnosti te time realnosti reduciran (transcendentalno-fenomenološkom redukcijom) i stavljen u zagrade. Time se postavlja pitanje kako to da je fenomenološka tradicija u umjetnosti zaobišla temeljne Husserlove fenomenološke postulate iz ranije faze, a preuzela one o životnom svijetu, iz njegove kasne faze filozofiranja?