Skupovi: Vizualni studiji danas – Moć slika
Sažeci
Silva Kalčić
Neoorijentalizam u vizualnoj kulturi – moda u suvremenoj fotografiji i videu
Moja se prezentacija fokusira na semiotiku odijevanja te njoj pridruženi komunikacijski i identifikacijski aspekt, a što se nerijetko koristi kao tema i medij u kontekstu neokolonijalne kritike, te kod koncepta orijentalnih mehanizama Edwarda Saida (također i kod Kadera Attia). Fotografija O. Orsaleza Reuters prikazuje djevojku u crvenoj haljini (naglašavajući anti-tradicionalni milje osobe koja nosi haljinu) kako elegantna i uspravna stoji u Parku Gezi dok je policajac zalijeva vodenim topom. Prizor ženskog mučeništva, tzv. “ženski pijetet”, postao je simbolom revolucije na Trgu Taksim. Ova se novinska fotografija može sasvim lako staviti u kontekst Majakovskijeve definicije umjetnosti iz 1926. prema kojoj umjetnost nije ogledalo koje odražava svijet nego čekić koji ga oblikuje. Suvremena verzija teme pietà može se pronaći i na Pogrebu u Gazi –20. studeni 2012. Autoru Paulu Hansenu uskraćena je nagrada jer je pomoću softvera korigirao tonove, svjetlo i kontrast u nekim segmentima ratne slike. Međutim, uljepšana stvarnost slike učinila ju je još žešćom i istinitijom. Današnji se život sastoji od puno različitih slojeva svakodnevice na jednoj strani i globalizacije na drugoj: vizualna kultura upućuje na tenzije između dvaju paralelnih svjetova ali ih pri tome istodobno i stvara.