cvs_centar za vizualne studije    www.vizualni-studiji.com
 

Skupovi: Vizualni studiji danas – Moć slika

Sažeci

Andreas Hudelist
Performativni paviljon: smrt publike?

Relacijskom estetikom francuski je kustos Nicholas Bourriaud oživio raspravu o participaciji i moći djelovanja u recepciji umjetničkih djela. Kao kustos je promovirao interaktivne oblike umjetnosti u kojima se umjetnička produkcija i recepcija javljaju istovremeno. U pozadini je događaj u koji su obje strane uključene. Prema Claire Bishop, koncept spektakla ključan je u raspravi o participaciji. Slijedeći koncept spektakla Guya Deborda, Bishop tvrdi da možemo promišljati suvremenu umjetnost bez gledatelja jer je svatko producent. Pobliže gledajući nacionalne paviljone na Venecijanskom bijenalu poput Britanskog paviljona s Engleskom čarolijom Jeremyja Dellera ili Angolina paviljona s radom Luanda, Enciklopedijski grad, želim se fokusirati na participativni element slika. Postoji li još razlika između umjetnikove umjetnosti i performansa publike?