Skupovi: Vizualni studiji danas – Moć slika
Sažeci
Noa Hazan
Prema odgovornoj teoriji vizualnih studija u eri masovnih medija
Mitchellov ključni esej naslovljen Orientalism and the Exhibitionary Order (1992) skrenuo je pažnju na poveznice između modernih praksi prikazivanja i državne opresije. Od tada teoretičari vizualne kulture doživljavaju muzejske izložbe kao plodno tlo za svoja istraživanja, otkrivajući odnose moći kroz vizualne tehnologije. Dvadeset godina nakon Mitchellovog djela, recentni eseji i knjige posvećeni istraživanju muzeja ponovno potvrđuju takve veze ukazujući na napredak do kojega su doveli buđenje multikulturalnosti i kritika vizualne kulture. U svom predavanju namjeravam ponovno analizirati teoriju muzeja i istražiti metode kojima se muzeji služe kako bi zadržali relevantnost u suvremenim uvjetima zasićenja slikama. Naglasak će biti stavljen na prodor masovnih medija u muzejske postave, te ću pokazati kako slike popularne kulture ulaze u elitne muzeje. Fokusirajući se na središnje motive u modi, dizajnu i etnografskim izložbama postavljenima ove godine u Izraelu, pokazat ću na koji su način suvremene komercijalne slike i prakse prilagođene tradicionalnom nacionalnom narativu, prikrivajući stare predrasude kako bi se kreirao hibridni kvazinovi način prikazivanja. Moje predavanje pokušava ukazati na potrebu za odgovornom teorijom proučavanja vizualne kulture koja obuhvaća različite medije, no nije zaslijepljena vizualnom hi-tech manipulacijom.