Skupovi: Suvremena umjetnost u doba spektakla
Irena Mihalić
Film i ikone mode: francuski novi val
Francuski filmski pokret novog vala bio je popraćen razvojem ideje autorskog filma i jasnom željom za distinkcijom prema vodećoj filmskoj struji te se razvio u vrijeme kada je retorika "novog" postala bitnim obilježjem društvenog i kulturnog ozračja Francuske. Kao svježa i mladenačka snaga na području kinematografije, prezentirao je drugačiji pogled na film naglašavajući poveznice s umjetničkim djelima te je uveo inovativne pristupe koji su bili u skladu s idejom umjetničke slobode autora. Prema riječima teoretičara Alexandrea Astruca film više nije bio samo spektakl, već je postao vizualni jezik. New Look Christiana Diora bio je jedan od prvih fenomena koji je navijestio aspiracije francuskog društva tijekom desetljeća nakon Drugog svjetskog rata. Međutim, novovalni filmski pokret koji se manifestirao kao reakcija na neuspješne pokušaje oživljavanja poslijeratne francuske kinematografije bio je ponajviše povezan sa znatno drugačijim promjenama koje su bitno obilježile prijelaz sustava mode u nadolazeću etapu u vrijeme kada je društvo postajalo obilježeno novom hedonističkom masovnom kulturom i kulturom mladih. Izlaganje će pokušati prikazati kako se moda kao sustav znakova pojavljuje unutar određene kinematografije, u ovom slučaju francuskog novog vala. Analizi filmskog pokreta pristupit će se iz konteksta proizvodnje i recepcije prikaza filmskih zvijezda koje su obilježile ovaj umjetnički pravac. Na taj način njihova uloga kao nositelja/stvaratelja određenih modnih stilova iziskuje posve drugačiju interpretaciju, koja uključuje paradigmatski pristup vizualnih filmskih studija i vizualne semiotike mode.