cvs_centar za vizualne studije    www.vizualni-studiji.com
 

Skupovi: Suvremena umjetnost u doba spektakla

Leonida Kovač
Slika što ostaje

Izlaganje naslovljeno parafrazom naslova Agambenove knjige Vrijeme što ostaje, refleksija je o (ne)mogućnostima čitanja i (ne)prohodnosti fotografske slike. Polazi od rečenica Thomasa Bernharda, prema kojima je fotografija "najveće izrugivanje koje postoji, možda čak i najveće izrugivanje svijeta." S druge se strane oslanja na Agambenovu tvrdnju kako je slika (Bild) jedan od najenigmatičnijih koncepata u misli Waltera Benjamina, koji se pojavljuje u jednom od njegovih posljednjih spisa - u tezama O pojmu povijesti. U međuprostoru tih dvaju iskaza, fotografija Miljenka Horvata Skagen snimljena 1963. godine, a koja je 1965. postala jedinim sadržajem sedmog broja anti-časopisa Gorgona, čita se kao izvedba benjaminovskog koncepta "umjetnosti citiranja bez navodnih znakova".